Wielkanocne DIY

By | 08:00 22 comments
Cześć!
Swięta Wielkanocne zbliżają się do nas wielkimi krokami, dlatego postanowiłam przygotować post z DIY na palmę Wielkanocną. U nas w domu zawsze mój tata i moi bracia ją robią, a potem startują w konkursie na najwyższą i najładniejszą palmę, który organizuje Gminny Ośrodek Kultury.

Nasza palma - 2011r

Potrzebne będą: gałązki bazi, gałązki bukszpanu, mocna nić, nożyczki, suszona trawa

Krok 1
Z kilku gałązek bazi oraz suszonej trawy przygotowujemy bazę. Całość mocno związujemy nitką. Około 10 cm poniżej jej czubka przywiązujemy krótko przycięte puchate trawy.

Krok 2
Poniżej traw umieszczamy bukszpan – przyczepiamy jego pojedyncze gałązki nitką do palemki, a potem okręcamy je wszystkie razem jeszcze raz.

Krok 3
Podobnie upinamy kolejne warstwy roślin, układając je coraz niżej, przeplatając kolory traw. Wszystkie łodyżki owijamy ściśle nitką, by wygodnie je było trzymać.

Super rada: Palemkę można dodatkowo ozdobić kolorowymi kwiatkami samodzielnie zrobionymi z bibułki lub krepiny.

 



W wielu miastach w Niedzielę Palmową odbywają się różnego rodzaju konkursy palm. Największą popularnością cieszy sie konkurs w Lipnicy Murowanej (woj. małopolskie). Co roku zjeżdżają się tam ludzie z całej Polski aby podziwiać pięknie wykonane, wysokie palmy, jak również sami biorą udział. do wygrania są bardzo atrakcyjne nagrody.


Zdjęcie z konkursu palm w Lipnicy Murowanej

Pisanki do nieodzowna część Świąt Wielkanocnych. Nie wyobrażam sobie tych świąt bez pisanek. Każdy z nas na pewno robi je w różny sposób. Ja przedstawię Wam dziś najpopularniejsze i najładniejsze według mnie.



Decoupage

Wytnij z papierowej serwetki wzorek. Oddziel pozostałe warstwy bibuły, pozostaw tylko tę ze wzorem. Jajko posmaruj klejem do dekupażu (jest on zarazem lakierem, cena ok. 14 zł), nałóż wycięte motywy na całą skorupkę. Pozostaw do wyschnięcia. Utrwal wzór jeszcze jedną warstwą kleju.






Jednobarwne



Najprostsze do wykonania. Potrzebne są tylko specjalne barwniki spożywcze do farbowania jaj (ok. 2 zł za szt.). Rozpuszczamy je w wodzie, a następnie zanurzamy w nich ugotowane wcześniej jaja. Dawniej do robienia pisanek używano wyłącznie barwników naturalnych, jak np. kory olchy (barwi na zielono) lub soku z buraków (na czerwono).



Oklejane sznurkiem




Przygotuj zwyMożesz zastąpić go papierowym albo grubymi bawełnianymi nićmi lub też kolorową włóczką. Nanieś równomiernie klej na skorupkę, powoli owijaj ją sznurkiem, rozpoczynając od szczytu jajka.


Wydrapane wzorki

Topić to w łuskach cebuli. Dwie garście łupin włóż do garnka, zalej zimną wodą. Powoli gotuj w nich jaja, aż nabiorą pięknego brązowego koloru. Gdy ostygną, wydrap na skorupce wzorki. Posłuż się końcem noża lub żyletką.


Na koniec kilka inspiracji pisankowych, ale nie tylko. 


A wy? Malujecie pisanki? Jaka metoda jest Waszą ulubioną? A może malujecie jakimś innym sposobem, któego tutaj nie ujęłam? Pochwalcie się :)

żródło: polki.pl

Zapraszam do rewelacyjnego sklepu z modą damska.  Sheinside.com
 

22 komentarze: Leave Your Comments

  1. fajne inspiracje;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Technika Decoupage jest ciekawa ;)
    Można nią ozdabiać różne rzeczy, najlepiej drewniane. Sama tym sposobem udekorowałam ramkę na zdjęcia i szczotkę do włosów.
    Ja nie robię pisanek. Może to ładnie wygląda, ale i tak w koszyku są przykryte serwetką, a w Wielkanoc obiera się skorupki, więc jak to moja mama mówi "szkoda czasu" :) Chociaż kiedy byłam mała, to raz wzięłam zwykłe kredki (bo nie wiedziałam czym się maluje) i rysowałam wzorki xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne palmy : )
    wpadnij: wherever-we-go.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wbrew pozorą nienawidze Wielkanocy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny ten zwyczaj z palmami:)) zawsze to dodatkowa frajda na święta:)) i można wspólnie rodzinnie robić taką palmę:)) super.

    OdpowiedzUsuń
  6. Te palmy są piękne, podziwiam ich twórców ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale fajne pomysły, naprawdę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne pomysły ! ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. ja nie lubie swiat wielkanocnych i jakos szczegolnie ich nie obchodze

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdybym miałą wybrać spośród tych wszystkich pisanek to wybrałabym JEDNOKOLOROWE ! <3 Mam do nich słabość hehe
    Zapraszam do mnie i licze na SZCZERY koment. !
    http://nie-legal.blogspot.com/2013/03/kaska_12.html

    OdpowiedzUsuń
  11. taa, w Wigilię -brak śniegu, Wielkanoc - pełno śniegu -,- no masakra, no !

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! Wszystkie są śliczne! Pozdrawiam i zapraszam: lavender-hearts.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Sliczny blog, bardzo ciekawa notka, bardzo dobry pomysl z tym diy. :3

    + Obseerwuję.
    allis15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. oo palma <3 dawno nie robiłam xd

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jakoś nigdy nie potrafiłam takich zrobić.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz! Każdy sprawia nam ogromną RADOŚĆ!
Staramy się odpowiadać na Wasze komentarze w miarę możliwości.

POZDRAWIAMY ♥