Czytać każdy może

By | 10:00 19 comments
   No właśnie. To wydaje się takie łatwe. Ale w współczesnym świecie, sztuka czytania powoli zanika. Książki zostają zastąpione przez komputery, telefony komórkowe, tablety...już teraz coraz mniej młodzieży sięga po tradycyjne, papierowe książki - częściej korzysta z takich wynalazków jak eBook'i, lub też audiobook'i, które są o tyle wygodniejsze, że można je mieć ze sobą zawsze, zwykle nie zajmują za dużo miejsca (audiobook'i np. na MP3, a eBook'i na telefonach) i mogą być bardziej komfortowe w użyciu. Być może wynika to z tego, że czytanie wydaje się być nudne? Albo kojarzy się wyłącznie z szkolnymi lekturami, które nie zawsze miło się czyta? Wiem jednak, że świat jest pełen wiernych wielbicieli książek i mam nadzieję ,że i wśród was się tacy znajdą.
   Czytanie jest jedną z moich wielu - obok muzyki, malarstwa etc.- pasji. Oczywiście są lektury które są bardziej interesujące i te mniej wciągające
i tutaj nic się nie poradzi ;D
Myślę, że większość osób ma swoją ulubioną kategorię książek (tak jak w muzyce, wyróżniamy dużo typów m.in. kryminały), choć to również jak w przypadku muzyki, nie przywiązuje ich do danej kategorii na stałe.
   Jako że - co po raz kolejny pozwalam sobie przypomnieć ^^ Zbliżają się te przez niektórych upragnione, przez niektórych znienawidzone, chłodne zimowe wieczory, przedstawiam listę kilku ciekawych (według mnie) lektur, w których każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

1. Romeo i Julia - William Sheakespeare 

   Książka dla prawdziwych miłośników chwytających za serce powieści. W gruncie rzeczy stara śpiewka : trudna, ba, niemożliwa miłość dwojga zakochanych po uszy młodych ludzi. Niestety uczucie musi pozostać niespełnione, z powodu konfliktu między dwoma rodzinami, faktu, że Romeo został wygnany z Verony, oraz że Julia wkrótce ma wyjść za Parysa. Jakby tego było mało od momentu zakochania, do chwili śmierci obojga mijają mniej-więcej 4 dni. Warto też dodać, że Julia w książce ma 14 lat, a Romeo 16. Cóż, dla nas może troszkę dziwaczne, ale co stara dobra lektura, to stara dobra lektura. Polecam ^^


2. Igrzyska Śmierci (cała saga) - Suzanne Collins


   Tym razem, zamiast klasycznego dramatu mamy, świetną pisaną w miarę prostym językiem typową powieść młodzieżową. Dziewczyna z najuboższej części kraju, od śmierci ojca samotnie zarabia na utrzymanie mamy i siostry - poluje (można dodać, że nielegalnie) na zwierzynę w okolicznych lasach, razem ze swoim przyjacielem. Wkróce odbywają się coroczne igrzyska głodowe, mające z grubsza opisując, przypomnieć całemu państwu, że to jego stolica (Kapitol) ma w rękach władzę i wylosować najlepszego trybuta, czyli tego który będzie na tyle sprytny by nie dać się zabić, co stało się z poprzednimi 21 zawodnikami. Wciąga.

3. Księga o niewidzialnym - Eric Emmanuel-Schmitt

   Bardzo ciekawa sprawa. Zbiór 5 genialnych opowiadań Emmanuela-Schmitta zamknięty w jednej małej książce. Zawiera m.in. Oskara i panią Różę, pana Ibrahima i kwiaty Koranu i Dziecko Noego. Wszystkie powieści poruszają trudne, głębokie tematy i mimo, że nie należą do najdłuższych, zawierają stokroć większe przesłanie niż nie jedno opasłe tomiszcze. Jak dla mnie świetne. 



4. Harry Potter - J.K. Rowlling

    Można lubić, można jedynie tolerować, ale nie można nie stwierdzić, że ta książka mimo tego, że powoli pamięć o niej zaczyna co dla niektórych zanikać, nie jest prawdziwym dziełem sztuki. To ona w dobie, gdy młodzież siedziała przylepiona do komputerów, sprawiła, że z chęcią sięgneli do kolejnych tomów, to ona sprawiła, że na całym świecie miliony fanów do dziś, zrzeszają się na różnego rodzaju portalach. Nie ma fragmentu w książce który nie zostałby starannie przemyślany i dopasowany do reszty. Wszystko układa się w jedną, doskonałą całość. Myślę ,że dodatkowy komentarz jest zbędny.


Polecam również Zwiadowców (John Flanagan); serię Dana Browna w tym Anioły i Demony, Kod Leonarda da Vinci; książki Tolkiena (lektura nie dla wszystkich!) czyli m.in. Władca Pierścieni, Hobbit, Dzieci Hurina etc. oraz Boską Komedię autorstwa Dantego.
Kusi mnie by podrzucić wam więcej tytułów, ale to może później. 

Tak więc:




19 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Ja też kocham książki <3 Jestem już w 5 części Harrego Pottera

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sie niedlugo zabieram za czytanie faaajnej ksiazki :) Pozdrawiam i zapraszam na nowy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czytać książki :)

    http://colorfullifeteen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam czytać najlepiej książkę "w wersji papierowej". Chodź po ebooki często sięgam, gdy w bibliotece nie ma książki, a w internecie wszystko się znajdzie :)
    Oskar i pani Róża jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Oskara i Panią Różę" również uwielbiam <3

      Usuń
  5. Uwielbiam czytać, nic mnie tak nie relaksuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tego co pamiętam zawsze uwielbiałam czytać... I nadal uwielbiam! Tylko, że teraz jest coraz mniej czasu :(. Pozdrawiam i zapraszam: enough-dreams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. świetna notka, choć ja nie przepadam za czytaniem ;d
    jak byłam młodsza to może bardziej. a co do lektur - to nienawidzę czytać xd.

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam czytać książki. według mnie ebooki czy audiobooki nie oddadzą tego co jest w książkach.
    z Twoich propozycji Romcia i Julcie czytałam, chce przeczytać 'Dziecko Noego', a teraz czytam 'Władce pierścieni' :)

    OdpowiedzUsuń
  9. u mnie np. zbrodnia i kara.. na poczatu masakra... a potem.. słyszałam tylko .."Marta idz juz spać.. jutro dokończysz!:)" tak mnie wciagnelo!!:) pozdrawiam, www.atramworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. lubię czytać książki ale tylko te co mnie wciągną:)
    pierwsze kilka stron decyduje czy bd dalej czytać;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ostatnio kupiłam wszystkie ksiazki cobena uwielbiam czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  12. a do mnie czytanie książek nie przemawia ;c

    OdpowiedzUsuń
  13. obserwuje i liczę na rewanż.
    http://niebieskoka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam czytać, ale akurat w tych propozycji raczej nic mi do gustu nie przypadło :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię czytać, ale jak jakaś książka mnie nie wciąga nie ruszę jej nigdy więcej. Chyba wiem co będę czytać w te długie, zimowe wieczory: " Harrego Pottera . Przyznam się bez bicia nigdy nie czytałam tej książki, ani nie oglądałam filmu.. Dlatego muszę to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz! Każdy sprawia nam ogromną RADOŚĆ!
Staramy się odpowiadać na Wasze komentarze w miarę możliwości.

POZDRAWIAMY ♥