Zakochana w...Barcelonie

By | 20:32 18 comments
Barcelona  – miasto w północno-wschodniej Hiszpanii, nad Morzem Śródziemnym, stolica prowincji o tej samej nazwie oraz wspólnoty autonomicznej Katalonii. Drugie co do wielkości miasto Hiszpanii. Barcelona zajmuje 100,4 km² i liczy 1 621 537 mieszkańców. 


Co ciekawe Barcelona często jest uważana za stolicę Hiszpanii. Może dlatego, że wiele osób, do których sama się zaliczam twierdzi, że Barcelona jest o wiele więkniejszym miastem od Madrytu. 


Miasto znajduje się w zasięgu klimatu śródziemnomorskiego. Oznacza to tyle, że w styczniu kiedy my siedzimy otuleni w 10 par swetrów, przy -20 stopniach, to oni "zamarzają" w temperaturze o 30 stopni wyższej niż u nas. A 30 stopni robi różnicę.


Wybrane miejsca i zabytki :
Camp Nou – jeden z największych obiektów sportowych Europy (pojemność 98787 miejsc, własność klubu piłkarskiego FC Barcelona).
Kościół Santa María del Mar – typowo gotycki pochodzący z XIV wieku.
Museo Picasso - muzeum Picassa, do którego wchodzi się przez XV-wieczny pałac Aguilar, jest to zarazem jedno z najbardziej popularnych muzeów w mieście. Zawiera ono bogatą kolekcję wczesnych dzieł Picassa.
Sagrada Familia – świątynia pokutna Świętej Rodziny, zaprojektowana przez Antoniego Gaudiego. Budowa została rozpoczęta w 1882 r., wciąż jest nieukończona. Uważana za symbol Barcelony.
La Rambla – najsłynniejsza aleja Barcelony łącząca pl. Kataloński Plaça de Catalunya z portem. Jest to szeroka, obsadzona platanami promenada. Znajduje się tu wiele barów i restauracji na wolnym powietrzu.


Jakże można mówić o Barcelonie i nie wspomieć o ich drużynie piłkarskiej, która muszę przyznać jest moją ulubioną, mimo wszystkich ostatnich upadków. 

Cant del Barça w języku katalońskim
Tot el camp, és un clam
som la gent blaugrana, Tant se val d'on venim
si del sud o del nord
ara estem d'acord, ara estem d'acord,
una bandera ens agermana.
Blaugrana al vent, un crit valent
tenim un nom, el sap tothom:
Barça , Barça, Baaarça!
Jugadors, seguidors, tots units fem força.
Son molt anys plens d'afanys,
son molts gols que hem cridat
i s'ha demostrat, i s'ha demostrat,
que mai ningu no ens podrà torcer
Blau-grana al vent, un crit valent
tenim un nom, el sap tothom
Barça, Barça, Baaarça!
Cant del Barça w języku polskim
Cały stadion
Podnosi krzyk
Jesteśmy czerwono-niebiescy
Nieważne skąd jesteśmy
Czy to północ, czy południe
Ale, jesteśmy zgodni, jesteśmy zgodni
Gdyż łączy nas flaga
Czerwono-niebiescy
niosą na wietrze
Bojowy krzyk
Nazywamy się, każdy wie jak
Barça, Barça, Baaarça!
Zawodnicy i kibice
Razem jesteśmy silni
Przez te wszystkie lata
Pełne wysiłku i poświęceń
Strzeliliśmy wiele goli
I pokazaliśmy, że jesteśmy niezwyciężeni
Czerwono-niebiescy
niosą na wietrze
Bojowy krzyk
Nazywamy się, każdy wie jak
Barça, Barça, Baaarça!


Cinn

18 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Ja tam mam fioła na punkcie Barcelony ale głównie przez FCBarcelonę. Robię pielgrzymki na Camp Nou XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie uliczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uliczki są cudowne <3 chciałabym tam pojechać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja raz byłam w Barcelonie i strasznie mi się tam podobało!
    by-owocova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam w Barcelonie, ale czytałam kilka książek Zafona i tak pięknie ją tam opisuje, że aż chce się pojechać;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz to dopisze to miasto do miejsc koniecznych do zwiedzenia ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Barcelona <3
    http://zycie-przyjazn-kosmetyki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. E, to ja Barcelony jako klubu nie lubię, jednak jeśli chodzi o miasto to również jestem zakochana <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Wolę Francję! Ale może jak zobaczę na żywo Barcelonę to pokocham i to <3

    OdpowiedzUsuń
  10. W Barcelonie nie byłem jeszcze, planuję dopiero ;) Ciekawy blog, fajne opisy.
    Ja swoje podróże zacząłem od Azji, Filipiny, Singapur, Kambodża (właśnie stąd teraz piszę).
    Zapraszam, wpadnij ;)
    http://filipinyy.blogspot.com/

    pozdrowienia z gorącej Kambodży,
    Jarek

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla tych co lubią opowiadania miłoscne <3 ------> http://la-historia.blogerki.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę się tam kiedyś wybrać

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak, Barcelona jest piękna, mam zamiar odwiedzić ją wraz z rodziną. Obserwuję i mam nadzieję, że zrobisz to samo u mnie. Zapraszam: http://dreamcom21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz! Każdy sprawia nam ogromną RADOŚĆ!
Staramy się odpowiadać na Wasze komentarze w miarę możliwości.

POZDRAWIAMY ♥