Walcz o swoje zdanie. Naucz się mówić "NIE"!

By | 08:30 24 comments

 "Wielu z nas ma z tym problem, chociaż nie wszyscy się do tego przyznają. Ja osobiście nie potrafię powiedzieć "NIE", tzn. oczywiście, czasem potrafię, ale jest mi z tym bardzo trudno, a wiem, że nie powinnam mieć z tego powodu wyrzutów sumienia. Dlatego ten artykuł jest tak samo pisany dla mnie jak i dla was! :)


"Na co dzień bardzo często spotykamy się z sytuacjami kiedy musimy odmówić, powiedzieć "Nie". Trzeba to zrobić stanowczo, a zarazem delikatnie. Ale to nie jest takie proste. Wielokrotnie zgadzałaś się na wszystko pod wpływem większości grupy? Skoro uważasz, że te decyzje są złe, nie popieraj ich. Jeżeli masz lepszy pomysł na rozwiązanie sytuacji to podziel się nim i wyjaśnij, co moglibyście ewentualnie zmienić. Często też nie potrafimy obronić się przed osobami złośliwymi i uszczypliwymi. Na pewno już to słyszałaś: "Nie masz za grosz gustu. Ten top jest okropny" albo "Nie chcesz zapalić, ale z ciebie laluś". To tylko przykład, ale w większości takie osoby próbują się dowartościować i sprawić przykrość drugiej osobie. Nie poddawaj się presji innych osób- MNIEJ WŁASNE ZDANIE- wtedy ludzie będą cię szanować!

Nie musisz odpowiadać na obraźliwe słowa. A jeśli już to robisz, nie okazuj przy tym agresji i złośliwości. Pokaż tej drugiej osobie, że ta "zaczepka" w ogóle Cię nie dotknęła i jest Ci to obojętne. Twoja odpowiedź może być np. taka: "Nie obchodzi mnie Twoja opinia. Tymi "zaczepkami" niczego nie osiągniesz. Nie zwrócisz na siebie uwagi. Ważne, że mi się podoba. To mój styl i nie zamierzam go zmieniać z Twojego powodu". Często inni wykorzystują Nas, dlatego że nie potrafimy się przeciwstawić. Nie bądźmy ulegli. Jeżeli pokażesz, że nie potrafisz postawić na swoim, to druga osoba będzie miała satysfakcje z tego, ze ma nad Tobą kontrolę- z tym zgadzam się w 100%, ponieważ sama byłam "ofiarą" takiej chorej sytuacji.

Nie pozwól, aby inni Tobą pomiatali. Coraz częściej zdarza się, że nastolatek musi zmienić szkolę. Odnaleźć się w nowym środowisku, znaleźć nowych przyjaciół i oparcie w drugiej osobie. Nie potrafi się zaaklimatyzować, więc siedzi na boku. Koleżanki i koledzy z klasy lubią się zabawić jego kosztem, upokorzyć go. Zazwyczaj zmuszają taką osobę do odrabiania sowich prac domowych w zamian za przyjaźń. Pomimo, że jesteśmy świadomi, że jest to złe to zgadzamy się i ulegamy. Dlaczego? To strach przed tym, że znowu będziemy sami, bez przyjaciół. Ale czy tak zachowują się "prawdziwi przyjaciele"? Zbierz się na odwagę i powiedz "Nie". Nie daj sobą pomiatać, bo w końcu to Ty ustalasz granice, nie inni. Pokaż, ze stać Cię na własne zdanie."
  • A u Was jak z tym jest? 
pytano

24 komentarze: Leave Your Comments

  1. Nie poddawaj się presji innych osób- MNIEJ WŁASNE ZDANIE- wtedy ludzie będą cię szanować! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. asertywnosc... niekiedy z nią ciezko, wiem to po sobie;)
    niektórzy po prostu nie przyjmuja odmowy w sposob 'normalny' i wtedy foch;]

    Paulina

    OdpowiedzUsuń
  3. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i również go zaobserwujesz ;))
    bardzo fajnie piszesz, możesz byc pewna że będe wpadać częściej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa notka;) obserwuje i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo, odwiedzałam Cię na blogu natolatek-swiat, ale teraz chętnie będę wpadać tutaj :D ja w zasadzie zawsze mam własne zdanie, czasem go nie wyrażam, bo po prostu nie wypada, albo nie chcę kogoś urazić - ale na pewno nie dam sobą pomiatać! umiem być asertywna. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też nie umiem powiedzieć NIE.
    I źle... ;[
    a notka super ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. ja czasem nie potrafie mówić 'nie', ale w innych przypadkach, np. gdy nauczyciele poproszą mnie, abym coś zrobiła, przez to mam ciągle mase roboty. powoli ucze się odmawiać na niektóre propozycje ;)
    obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak ciekawa notka :)u mnie nie jest źle :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zazwyczaj nie mam problemów z asertywnością, czasami zgadzam się mimo woli, ale tylko wtedy, gdy wymaga tego dobro większości.

    OdpowiedzUsuń
  10. ja ostatnio nad tym pracuje i stalam sie bardziej asertywna bo inaczej wszyscy wchodzili mi na glowe

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie mam z tym jakiś większych problemów,umiem powiedzieć NIE :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mądra notka ^^
    + dodałam do obesrwowanych i licze na rewanż ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. niektórzy ludzie nie potrafią zrozumieć słowa ' nie ' . super blog : D . również obserwuje : )
    - admin stylówki

    OdpowiedzUsuń
  14. asertywność ważna sprawa !
    co do nazwy bloga, życie nastolatki jest STRAAAASZNIE ciężkie ! ;P
    zapraszam do nas :

    http://being-brainwashed.blogspot.com/

    http://being-brainwashed.blogspot.com/

    +dodaję do obserwowanych i liczę na rewanż !

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja tam jestem szczera i zawsze mówie to co myślę, i umiem powiedzieć NIE i miec swoje zdanie. :>
    Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie zawsze trudno mówić 'Nie' :(
    Co do stylu ... też jest trudno - zazwyczaj ubieram się w stylu japanese/korean ,a to niektórym przeszkadza -.-
    Świetnie piszesz ... znaczy , przekonałaś mnie , że trzeba wierzyć w siebie : )

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajna notka Zapraszam
    http://colorfullifeteen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja odkąd jestem w gimnazjum umiem postawić na swoim :)

    OdpowiedzUsuń
  19. cieżko jest stawiac na swoim kiedy ciąży presja otoczenia .

    OdpowiedzUsuń
  20. No różnie z tym jest, w większości stawiam na swoje, ale zdarza się, że również nie potrafię powiedzieć czasami stanowczo 'nie' choć powinnam. Niestety kwestia charakteru.

    OdpowiedzUsuń
  21. Extra blog
    Jeszcze nigdy czegoś tak fajnego nie widziałam
    Zapraszam do mnie
    www.kamyou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. u mnie to zależy od sytuacji;p

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz! Każdy sprawia nam ogromną RADOŚĆ!
Staramy się odpowiadać na Wasze komentarze w miarę możliwości.

POZDRAWIAMY ♥