Książki - dlaczego warto je czytać?

By | 16:41 11 comments
Hei, dziewczyny!
Napewno co najmniej połowa z Was uwielbia zanurzać się w innym świecie, a mówiąc bardziej pospolicie, czytać książki. Wtedy przenosimy się oczyma wyobraźni gdzieś, gdzie chcemy być. Właśnie dlatego niektórzy sięgają po lektury; robią to, by móc się wyłączyć, zapomnieć o otaczającej nas szarej rzeczywistości. Jednak są jeszcze ci, którzy wolą siedzieć przed telewizorem bądź komputerem. Ostatnio też stały się "modne" e-book'i. Ale elektryczne urządzenie nie da nam czegoś, co ma książka - zapach. Tzw. mole książkowe wiedzą, o co mi chodzi. Wracając do tematu: dla wszystkich tych, którzy jeszcze nie zagłębili się w krainę marzeń mam parę argumentów:


  • Książki rozwijają naszą wyobraźnię 
  • Dzięki czytaniu zdobywamy takie umiejętności jak czytanie ze zrozumieniem, koncentracja.
  • Można wzbogacić swoje słownictwo.
  • Czytając utrwalamy zasady pisowni, jednocześnie zapamiętując trudniejsze wyrazy.
  • Miłe i pożyteczne spędzanie wolnego czasu.
  • Książki pozwalają spojrzeć na świat z innej perspektywy.
  • Kształcą możliwości szybszego czytania.
  • Dzięki nim chętniej czytamy lektury.


  • Tak więc, nie tylko spędzamy przyjemnie czas, bo bowiem utrwalamy ortografię, interpunkcję itp., co bardzo nam się przyda w szkole, a poza tym nasza wyobraźnia pracuje, co jest rzadko spotykane w dzisiejszych czasach, gdzie wszystko jest podane jak na tacy.
    <--- chyba nie chcesz tak ciągle wyglądać? 


    Kogoś zachęciłam? ;)

    11 komentarzy: Leave Your Comments

    1. Ja od zawsze uwielbiałam czytać książki :). Pozdrawiam i zapraszam: lavender-hearts.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    2. Kocham czytać książki. Niestety coraz więcej osób rezygnuje z książek na rzecz ich ekranizacji. A szkoda, bo to ogranicza wyobraźnię.
      Na pewno zachęciłaś dużo osób, a mnie utrwaliłaś w przekonaniu, że dobrze robię czytając książki. ;)

      OdpowiedzUsuń
    3. kocham książki :) e-boków nie czytam - nie czuje się wtedy tej magii

      OdpowiedzUsuń
    4. Ja od dawna uwielbiam czytać książki ♥
      Miejmy nadzieję, że ten artukuł zachęci innych do czytania ;)
      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    5. lubię książki, ale ebooki bardziej :D

      OdpowiedzUsuń
    6. Nie, nie zachęciłaś, bo do czytania zachęcać mnie nie trzeba :)

      OdpowiedzUsuń
    7. niestety ja nie przepadam za książkami, a kiedyś dużo czytałam ;c

      OdpowiedzUsuń
    8. Do książek się nigdy nie przekonam. Po prostu mnie one nudzą.. Tym bardziej, że jestem osobą uczuciową, a książki nie dają mi tyle emocji, jak filmy.

      OdpowiedzUsuń
    9. Czytam dużo książek :)) Lubię to robić :D

      OdpowiedzUsuń

    Dziękujemy za komentarz! Każdy sprawia nam ogromną RADOŚĆ!
    Staramy się odpowiadać na Wasze komentarze w miarę możliwości.

    POZDRAWIAMY ♥