Maseczki domowej roboty

By | 08:30 46 comments
Dzisiejszą notkę napisaną wspólnie przeze mnie (Gosiek) i Paulę D chciałabym poświęcić maseczkom, które możemy wykonać same w domu z różnych rzeczy, które na pewno w każdym domu się znajdują.


Na początek kilka maseczkowych porad:
*Nie zapomnij o dokładnym oczyszczeniu skóry przed nałożeniem maseczki,
*Rób maseczki z owoców tylko tych, na które nie masz uczulenia,
*Trzymaj maseczkę na twarzy tylko tyle, ile jest to zalecane,
*Nie stosuj ich częściej niż 2 lub3 razy w tygodniu,
*Przed nałożeniem maseczki dokładnie zmyj makijaż,
*Używaj tylko umytych i świeżych owoców.





1.Maseczka z ogórka- nawilżająca


Jest to chyba najbardziej znana, domowa maseczka na świecie. Jest bardzo prosta w przygotowaniu, wystarczy tylko nałożyć plasterki ogórka na oczy.

Jak przygotować ? ; Pokroić ogórka w plasterki i nałożyć na twarz

Ile czasu ‘trzymać’ maseczkę na twarzy ? Wystarczy tylko 10/15 minut





2. Maseczka z truskawek

Maseczka ta sprawi, że Twoja twarz będzie świeża i nawilżona.

Jak przygotować ? : Umyj kilka truskawek, w zależności od tego, jaką ilość maseczki chcesz mieć. Przygotowane truskawki rozgnieć w jakimś czystym naczynku i nałóż je na twarz, możesz nałożyć ją także naszyję.

Ile czasu ‘trzymać’ maseczkę na twarzy ? 10 minut






3.Maseczka z jabłka
Jak przygotować ?: Duże kwaśne jabłko umyć i zetrzeć na tarce, dodać dwie łyżki stołowe miodu pszczelego i dokładnie wymieszać, dodać drobnych płatków owsianych (łyżkę lub dwie jako zagęstnik ułatwiający utrzymanie maseczki na twarzy) i wymieszać
Ile czasu ‘trzymać’ maseczkę na twarzy ?: Nałożyć maseczkę na twarz i pozostawić na 10 – 15 minut




4.Maseczka z marchwi

Maseczka dla cery tłustej.

Jak przygotować?:
Marchewkę ścieramy na drobnej tarce. Lekko odsączamy żeby sok nie ciekł lub do marchwi dodajemy trochę mąki żeby związać sok

Ile czasu ‘trzymać’ maseczkę na twarzy ?:
Nakładamy na twarz i pozostawiamy na
ok. 10 – 20 minut.






5.Maseczka banana i avocado do cery z trądzikiem
Jak przygotować?: Miksujemy razem banana i awokado do uzyskania jednolitej masy, dodajemy jogurt i witaminę E miksujemy ponownie do uzyskania jednolitego koloru.

Ile czasu ‘trzymać’ maseczkę na twarzy?: Pozostawiamy na 10 do 25 minut (zależnie od wrażliwości naszej skóry).






6. Maseczka z miętą, migdałami i płatkami owsianymi – dla cery tłustej:


Łyżkę mięty zalej wrzącą wodą. Miękkie listki wyjmij z naparu i zmieszaj z 1 łyżką zmielonych migdałów (ze skórką) i łyżką zmielonych płatków owsianych. By uzyskać jednolitą masę, dolej trochę miętowego naparu. Maskę nałóż na twarz na 15 minut i zmyj.







7.Mix pomidorowy z jogurtem i płatkami owsianymi – dla cery mieszanej.

Niewielki pomidor sparz wrzątkiem i obierz ze skórki. Zmiksuj go z 3 łyżeczkami naturalnego jogurtu. Ugotuj 4 łyżki płatków owsianych. 2 łyżki papki owsianej zmieszaj z pomidorem i jogurtem, 2 łyżki odłóż. Mix pomidora, jogurtu i owsianki nałóż na tłuste partie twarzy, a samą owsiankę – na suche. Po 30 minutach spłucz wodą lub tonikiem.





8. Maska z tłustego twarogu i siemienia lnianego – dla każdej cery.



5 łyżek twarogu wymieszaj na gładką masę z 3 łyżkami zmielonego siemienia lnianego i 5 łyżkami niegazowanej wody mineralnej. Maseczkę nałóż na twarz i przykryj gazą. Po 20 minutach umyj buzię wodą.





A wy? Używałyście którejś z nich? A może macie jakieś swoje, których ja tutaj nie wymieniłam? Co sądzicie o maseczkach wykonywanych samodzielnie?


Jeśli ktoś z Was nie widział ostatniej notki, bardzo proszę o zapoznanie się z nią! Potrzebuję pomocy!

46 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Nasz wspólny post :P Paula D

    OdpowiedzUsuń
  2. No maseczka z truskawek to jest coś :D
    Świetny blog ;D

    Obserwuje i zapraszam :P
    http://jogobellla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. dziekuje i zapraszam , pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo tego. Podobno jest jeszcze maseczka z majonezu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ja zawsze używam maseczek gotowych:)
    jeśli chodzi o maseczki z ogórka to prędzej go zjem niż nałożę na twarz ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Eeee.. mi takie amseczki domowej roboty wcale nie poamgaja...
    jeszcze bardziej mnie skóra szczypie.
    Wolę smarowidła z tubki... :p

    OdpowiedzUsuń
  7. Stosuję maseczkę z marchewki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja używałam tej z marchwi świetna jest tylko przed nałożeniem musisz chwile poczekać , najlepiej ją wsadzić do lodówki , aby była naprawde zimna , a wtedy świetnie działa .POLECAM
    + OBSERWACJA ZA OBSERWACJE . ? JAA JAK NAJBARDZIEJ . <3

    OdpowiedzUsuń
  9. super blog <3 OBSERWUJE
    http://ja-i-blog.blogspot.com/
    licze na rewanż :)))))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne maseczki tak jak i blog. Obserwuję i liczę na rewanż.:*
    http://wiecznie-mloda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzadko kiedy używam jakis maseczek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ahhh szkoda takich pyszności na maseczki :D :D nie no, żartuję ;) Pozdrawiam i zapraszam na nowy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  13. dobre pomysly pretestuje ! : D zapraszam na jukaandfashion.blogspot.com/ nowy post !

    OdpowiedzUsuń
  14. jestem miłośniczką wszelakich maseczek! :D zazwyczaj stawiam na te ze sklepu, ale może skusze się, na którąś z tych

    OdpowiedzUsuń
  15. Spróbuję kiedyś :)

    katttusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Tego właśnie szukałam :_)
    Przydatny post!
    I booski nagłówek <3
    Norway...
    Fajny blog,
    obserwuję,
    zapraszam
    http://big-bam-boom.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. nie używałam żadnej, w sumie mam bardzo dobrą cerę ;)
    nie potrzebuję dodatkowej pielęgnacji ;d

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham domowe kosmetyki: maseczki,peelingi, etc. Są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajne! Na pewno zrobię! Pozdrawiam i zapraszam: lavender-hearts.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Przydana notka ;) Zapraszam do mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak na razie nie używałam żadnej, ale bardzo mi się podobają. Szczególnie ta z jabłek i truskawek ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja często w wakacje robiłam sobie maseczki z ogórka! ;)
    Z chęcią bym pomogła, ale dopiero co założyłam bloga i chciałabym się najpierw rozkręcić ;)

    Hehe, z Patrycją nie mam nic wspólnego. Jakoś tak wpisałam, a potem wspomniałam sobie o tej artystce ;)
    [kazadiii.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie lubię nakładać na twarz tych wszystkich mazideł ale chyba muszę się na maseczke z ogórkow :D proszę zdradź mi tylko co ona daje i w czym pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeszcze nie testowałam, ale przekonały mnie te świeżości ! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. na pewno skorzystam!
    wysłałam już przyjaciółce link, bo ona lubi robić różne papki na twarz, na pewno ją zainteresuje maseczka do skóry tłustej :) !
    bardzo fajny pomysł ;))

    OdpowiedzUsuń
  26. nie używałam żadnej, ale maseczka z truskawkami.. brzmi kusząco *.*

    pozdrawiam i zapraszam do mnie
    awesome-shadow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Genialny blog kochana,z checia obserwuje i zapraszam do siebie:):*

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajna notka.:D Komuś na pewno się przyda.:D

    OdpowiedzUsuń
  29. świetny post , wypróboję z chęcią te maseczki :)

    http://thegirlonthehighheels.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. świetny post, zostałaś otagowana na moim blogu ;*

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny post . :)
    Zapraszam do mnie : http://modowyszpital.blogspot.com/ .
    Miło by było gdybyś zaobserwowała odwdzięcze się . :)

    OdpowiedzUsuń
  32. ooo, napewno pare sb zrobie ;))

    zapraszam: http://simplepromise-simplepromise.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz! Każdy sprawia nam ogromną RADOŚĆ!
Staramy się odpowiadać na Wasze komentarze w miarę możliwości.

POZDRAWIAMY ♥